ponedeljek, 2. november 2009

Post festum - a zelo res!

Kako zelo se strinjam s povedanim in napisanim v spodnjem članku! Morda pa smo pozabili, zakaj so prazniki sploh prazniki. In tukaj dobimo dobro lekcijo o plastiki, ikebanah in utripajočih lučkah, ki bolj kot na pokojne nas spominjajo na nek podpovprečen in neokusen agro - Las Vegas naših pokopališč. Avtorici članka in avtorjem besedil nedvomno gre nagrada, če že ne javno priznanje!


Za vse svete, kakor 1. novembru rečejo katoličani, so po cerkvah, tudi pokopaliških, maševali tukajšnji škofje. Predvsem proti potrošništvu so govorili. Da iz leta v leto bolj moti komercializacija mrtvih, je rekel koprski škof Metod Pirih. "Že pred prvim novembrom se pred večja pokopališča nagnetejo prodajalci krizantem in sveč. Da ne bi bili deležni čudnega pogleda znancev, morate na vsak grob svojih sorodnikov, čeprav jih morda imate več, prinesti dovolj veliko ikebano ali pa več malih. Kolikokrat ljudje nosijo trofeje na grobove. Ali mislite, da je res spoštovanje do pokojnih odvisno od števila sveč, ikeban ter od velikosti spomenikov? Ali smo prepričani, da je bilo pokojnim to všeč, ko so bili še živi?"


Mariborski nadškof pomočnik in celjski administrator Anton Stres pa: "Sreča in življenjski cilj ni v tistem, kar imamo, temveč v tistem, kar smo. Kar imamo, lahko tudi izgubimo, kar smo, pa nam ostane v vseh okoliščinah življenja, tudi v smrti in po njej. Zato je tudi naše vlaganje v to duhovno bogastvo najbolj varno, obetavno in osrečujoče." (va)


(V: Večer, 2. november 2009)


6 komentarjev:

kosoblejka pravi ...

jap...se strinjam.

gre sam za še en dokaz več kok je u naši kulturi pomemben (sam) videz.

Lojze Potočnik pravi ...

Ravno danes po maši zjutraj sem šel na pokopališče v Žireh pospravljat sveče z našega groba. Tako veliko jih je bilo. Ena znanka mi je rekla, da je bila včeraj v Avstriji na pokopališču, in da tam dovolijo samo eno svečo na pokojnega (!). Zanimivo!
Se pa strinjam s Kosoblejko, da je v naši kulturi pomemben samo znanji videz. Lp

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Sem vedno vesel, ko se naš škof zna tako potruditi (to se večkrat zgodi) in pove nekaj res dobrega, kar ljudi nagovori... Res je vse to, tudi kar je rekel Stres. Se pa moramo tudi sami vprašati, kako ravnamo.

Aljoša pravi ...

Naj vam priznam, da že nekaj let ob teh praznikih ne hodim na pokopališče. Kar ta dan naredim je to, da grem k maši z namenom, da se spomnim pokojnih v molitvi in obudim lepe spomine nanje.

Plastika, ikebane, cvetje ... in blišč na pokopališčih me jezi, ker ljudje se ne znajo obnašati, ker trošijo denar za nekaj, kar pokojnim ne bo nikakor koristilo in ker se naša pokopališča spremenijo v neokusno utripanje lučk.

Morda bi se kdaj pogosteje spomnili med letom kje počivajo telesni ostanki naših dragih in takrat prižgali kakšno svečo.

Škof Metod je s tem zadel v bistvo problema, zato ga je časnik Večer razglasil za "boba dneva". Kar ni slabo!

kosoblejka pravi ...

sej vem da bo moja izjava zvenela čudno... ampak zakaj pa bi moral prižgati svečo na grobu? Po moje je to namenjeno zgolj zunanjosti- da drugi vidijo, da skrbimo za grob (kar ne pomeni da ima skrb za grob kaj dosti veze z odnosom do pokojnika)

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

To je dobro vprašanje! Sveča ima sicer globoko simboliko, ki je pa ljudem danes precej neznana. Meni je fajn it na grobove ve teh dneh, ker je to lepa navada, ko smo hodili s starši in (pokojno) nono. Vedno sem izvedel kaj novega o naših prednikih... Bili so dnevi skupnih izletov, obedov, pogovorov... Seveda je lepa navada ta, da gremo čez leto na grobove, molimo...

Saj ni treba ravno ikeban, sveč, šopkov - nekdo naj bo zadolžen, da je grob urejen. Jaz sem letos obhodil celotno domače pokopališče in molil na grobovih sorodnikov, prijateljev in znancev. Vsakega sem tudi blagoslovil, kar me je še posebej nagovorilo.

Škofje upravičeno poudarjajo, da je naše početje vedno treba osmisliti, mu dati vsebino, zlasti ob praznikih.