Upam si trditi, da s hitrimi in udobnimi vlaki bi se marsikdo odpovedal osebnemu avtomobilu in se poslužil javnega prevoza. Koristim to priložnost, da čestitam DARS-u za izgrajen avtocestni križ in za zelo posrečeno izbrano ime. Gre namreč res za en sam velik križ. Naše avtoceste polnijo avtoprevozniki iz Vzhodne Evrope, ki prečkajo našo državo kot tranzitno deželo na poti do Zahoda. Avtoceste so bile zgrajene za razmere in potrebe naše male podalpske Republike, zato ni čudno, da vožnja po njih postaja iz tedna v teden bolj nevarna. S posodobitvijo železniške infrastrukture bi morali uporabnikom ponuditi dobro alternativo cestnemu prometu. Konkretno pomeni konkurenčne cene cestnemu prevozu, ugodnostmi za »zveste uporabnike«, bonusi za dijake in mesečne naročnike, brezplačna parkirišča ob postaji za uporabnike ter kakovostne storitve na vlakih.
Morda si mislite, da fantaziram a dejstvo je, da načrtovani evropski koridor št. 5 lahko Slovenijo tudi obide. S tem bi naša država doživela veliko mednarodno klofuto ter škodo na logistično-strateškem področju. V Avstriji se že pripravljajo tudi na tak scenariji, zato pospešeno gradijo hitro progo med Celovcem in Gradcem, saj je ravno v slednjem predviden tudi velik logistični center. In mi? Verjetno v navalu svete užaljenosti bomo spet kazali na sosede, kako so hudi, kako so požrešni in kako smo ubogi. Da, ubogi v zdravi pameti. Koprska luka ne more preživeti, če bo ves tovor potoval po tirih, ki jih je zgradila »pokojna« Avstrija in so bili zastareli že pred petdesetimi leti.
Če se vrnemo znotraj naših meja hitro opazimo, da potrebujemo dobro železnico za razbremenitev avtocest in boljšo povezanost med kraji. Mislim, da ne pretiravam, če rečem, da je cela Slovenija skoncentrirana v Ljubljani in kar je na robu je skoraj obsojeno na propad. Zdravstvo, šolstvo, storitve, kultura, administracija, kakovostno izobraževanje … kar ima kakršnokoli veljavo je v Ljubljani. Mar smo ne-Ljubljančani drugorazredni državljani?
Upam, da nisem preveč črnogled a tako za razvoj domačega gospodarstva kot turizma je nujna vzpostavitev dobrih povezav. Naša država, čeprav tako mlada in majhna, ima veliko možnosti, veliko danosti, ki jih niti večje nimajo. Lahko naredimo veliko. A tukaj začnejo veljati besede Adija Smolarja: »… bo treba delat … «.
1 komentar:
Se strinjam.
Objavite komentar