torek, 16. december 2008

Pot Evrope - Češka ni "provinca EU"

Na praškem gradu med češkim predsedovanjem EU ne bo zastave unije

Objavljeni članek sem staknil nekje sredi oktobra na spletnem Delu in se mi je zdel zanimiv. Dodajam ga v sklop svojih "evro-misli", kot malo drugačno perspektivo. Predvsem me zanimajo vaši komentarji, mnenja ali pripombe. Vabljeni k aktivnemu branju ... in komentiranju!


[El.M./STA, ned, 19.10.2008 10:39]


Praga - Evroskeptični češki predsednik Vaclav Klaus je že slabe tri mesece [zdaj samo še dva tedna; op. AV] pred začetkom češkega predsedovanja Evropski uniji sporočil, da z njegovega sedeža na praškem gradu med predsedovanjem v prvi polovici prihodnjega leta ne bo visela modra zastava EU z rumenimi zvezdami.

Klaus je ob tem pojasnil, da tudi zastave drugih organizacij, katerih članica je Češka, denimo Združenih narodov ali zveze Nato, ne visijo z njegovega sedeža. Zatrdil je še, da češke zastave na predsedniški palači ne bi smela zasenčiti nobena druga.

Češki predsednik, ki je zaprisežen evroskeptik, že leta 2004, ko je Češka postala članica EU, na praškem gradu ni hotel izobesiti zastave unije. Temno modra zastava z rumenimi zvezdami je tako izobešena le na sedežu češke vlade in na zgradbah ministrstev. Klaus poudarja, da Češka ni "provinca EU".

Je bila pa na sedežu češkega predsednika zastava unije poleg češke izobešena ob obisku predsednika Evropske komisije Joseja Manuela Barrosa. V Klausovem uradu zatrjujejo, da je bil to sicer "popolnoma drugačen primer".

2 komentarja:

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Ne vem, po mojem se da kljub evropejstvu ostati tudi član nekega naroda... Se ne izključuje. Se mi zdi, da je tista evropska zastava le nekaj več od denimo natove ali kaj podobnega. Jaz osebno sem ponosen, da živim na Stari celini, pa da se vsaj malo skušamo združevati in preprečevati konflikte... Po mojem je ohranitev češke identitete odvisna od Čehov samih, ne pa od zastave.

Lojze Potočnik pravi ...

Verjetno so Čehi bolj narodno zavedni, kot pa Slovenci. Tudi v Angliji ne dobiš, da bi bila evropska zastava nad njihovo. Poglej samo ta angleški ponos. Tam lahko diplomiraš na fakulteti, ne da bi znal besedice tujega jezika. Zakaj bi se morli mi tako klanjati njim ?
Samo en zanimiv podatek, da 90% Ircev ne zna govoriti Keltsko (Irsko). To je podobno, kot mojim dalnjim sorodnikom v ZDA, ki znajo samo reči HVAL in Kranjska klobasa. In ti govre: "I am Slovene."
To je posledica globalizacije. Samo vprašanje desetletja je, da bo slovenščina zaradi študijskih izmenjav izrinjena iz Slovenskih fakultet ? Ali se znamo postaviti za svoj jezik, kot se Angleži, Francozi, Italijani ali Rusi. Prihodnost Evrope je v mladih arabcih in turkih. Kakšna prihodnost je to ?