petek, 19. december 2008

Okamenelost

Gorje človeku, vernemu in nevernemu, pri katerem ni več mogoče ničesar omajati v duhu. Vsak, ki je okamenel v mrzli varnosti, je hudičev, še huje, je politik. V ustreznih okoliščinah je lahko obupano bogokletje svetejše kakor božja služba.


Franz Werfel

3 komentarji:

Lojze Potočnik pravi ...

Lepo, res je, če je človek okamenel. Posebno pa, da so to ljudje, ki se obračajo po vetru in so povsod z svojimi lovkami in zvezami. Pri takšnem ne veš, na kateri strani bo že jutri.
V soboto sem bil na predstavitvi knjige mojega bivšega sodelavca, ki je že pokojni. Na eni strani velike mize sem bil jaz in dve gospe (bančna uslužbenka in učiteljica). Na drugi strani pa so bili sami politiki, ki so že prek 60 let. Takrat se čez mizo glasno sliši in je namenjeno meni:
"Lojze je najbolj nevaren v Žireh!"
To ne ostane brez pogledov ostalih. jaz pa se nisem pustil provocirati in rečem:
"Vsaka konkurenca je zdrava. Najslabše pa je, da se obračaš po vetru in spletkariš ter imaš ljudi za norce! Se bojite, ker vaš čas počasi ugaša in se morate umakniti mlajšim, ali pa urejate za svoje!"
za trenutek vse obmolkne. vsi se spogledamo med sabo.
"Vsi smo krvavi pod kožo, da ne bo kdo mislil, da je brez napak!" potem rečem še enkrat. Tiste politike je kar malo streslo. Umaknili so se v svoj kot, kot da ni ostalih. Lepo in kratko si napisal Aljoša.

Anonimni pravi ...

Se ne strinjam. Vsi svetniki so okameneli v svoji svetosti, kar koli že to je bilo. Tudi puding je boljši, ko je ohlajen in strjen, kakor pa sveže skuhan. Vsak človek se mora utrditi in okameneti, če ne je kot, kaj pa jest vem kaj.

Aljoša pravi ...

... ja, ampak sladoled ne sme biti mehek sicer steče po roki. Torej - to je relativno.

Mislim, da je gospod Werfel (knjigo mi je podarila Sabina za rojstni dan) imel drugačen pogled. Hoče nas posvariti pred tem, da bi se pustili uspavati in okameneti. Biti moramo vedno živi, iskalci, dinamični in prožni, da lahko vse sprejmemo v duhu. Torej spet smo pri tisti trditvi, da je bolje imeti pogovor z ateistom ki razmišlja kakor s katoličanom ki nič ne misli.