četrtek, 26. avgust 2010

Vse najboljše Boris Pahor!


Danes, 26. avgusta praznuje znani tržaški pisatelj Boris Pahor 97. rojstni dan! Čeprav je glagol slaviti v njegovem primeru najbrž pretiran.

»Z ženo nisva nikoli kdo ve kaj stavila na leta. Praznike smo doma obeleževali zelo skromno, brez slovesa. Če je bilo le mogoče, sem raje sedel za stroj ...

Ko govorijo o meni večkrat pozabijo, da bi brez ženine pomoči težko postal to, kar sem. Težko bi ustvaril toliko knjig, če ne bi razumela moje potrebe po pisanju. Da sem lahko toliko pisal, je žena veliko žrtvovala.
Dvajset let sem vsak prost trenutek preživel v Dutovljah, kjer sem pri Marički imel sobo, v kateri sem pisal. Vse dokler ni sestra svoje shrambe preuredila v garsonjero, v kateri pišem še danes. Komaj je bilo mogoče, sem sedel za pisalni stroj. Vse svoje knjige sem natipkal na pisalni stroj; na roko dodajam samo popravke, ki jih je včasih kar veliko, saj bi ob vsakem branju rad kaj izboljšal. Popravljene tekste je večkrat ponovno pretipkala prav žena ...«



Hvaležen sem velikanu pokončnosti in poguma, ki s svojo besedo in zgledom  odlično zastopa slovenski jezik po celem svetu. Njegovo delo predstavlja moralno dediščino za mlade generacije, saj nas zavezuje, da se odločno opremo vsem totalitarizmom in oblikam sužnosti.

1 komentar:

ana od srca pravi ...

Njegove knjige sem z veseljem brala!

Njegov rojstni dan je torej 26. avgust - kot od moje pokojne mame.