nedelja, 15. avgust 2010

Marija je združila Božje in človeško

Praznike Marije Vnebovzete je poleg nekaterih polemičnih pridig tudi praznik človekovega upanja. Upanje je v Mariji doseglo konkretizacijo, ko je postala Božja mati, Bogorodica. S tem je Bog pokazal svoj način delovanja med ljudi, ki ni oddaljen ali abstrakten, ampak konkreten: po ljudeh in v človeku. Kristusovo učlovečenje in potem vstajenje od mrtvih so uvod v pojmovanje krščanstva kot religije, ki je vezano na telo.

Marijino telo je "posoda", ki je združila človeško in Božje, ker ona je žena iz Stare zaveze, ki je dala življenje Novi zavezi. Ob njeni smrti Bog poseže v redni tek narave in smrt nadomesti z "zaspanjem". Smrt, ki predstavlja minevanje, poraz, izgubo in trohnenje živega ... obide s tem, da njeno telo vzame v nebesa. Težko razumemo ta postopek v celoti, vendar če si predočimo dejstvo, da je Bog Stvarnik tudi gospodar časa in narave, lahko pridemo do tega, da lahko obrne njen tek.

Praznik Marijinega vnebovzetja so v Cerkvi začeli obhajati že kmalu po letu 431 po Kr. Čeprav veliki šmaren sodi med najstarejše Marijine praznike, kajti prve omembe segajo še v obdobje pred 4. st. po Kr., je šele papež Pij XII. versko resnico o Marijinem vnebovzetju slovesno razglasil leta 1950.

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Ta čudež se da razumeti tudi takole: Kar je marca spočeto in se rodi v decembru, se v avgustu začne premikati v materini otrobi.

ana od srca pravi ...

Sama se nikoli nisem posebej ukvarjala s tem praznikom.

Mi je pa zelo živo to, da je Marija posoda ... ja, nekako tako dojemam vsako nosečnico, ki rada nosi otroka ... To je največje sodelovanje s Stvarnikom, najveličastnejše!

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Lepa kratka predstavitev vsebine praznika. Odseva Marijino preprostost :)

Aljoša pravi ...

@ Ana: na vprašanje, zakaj smo dolžni spoštovati starše, mi je nekoč nek veroukar odgovoril, da zato, ker sta starša kakor Bog. In zakaj? Ker starša ti dasta življenje in samo Bog je tisti, ki daje življenje. Brihtno! In to v 4. razredu osnovne šole.

@ Andrej: ... preprostost in mojo lenobo, da bi se malo bolj potrudil :)

ana od srca pravi ...

Aljoša, o kako je meni všeč komentar tvojega veroučenca!
Pa kako prav ima!

Tudi moji sedemletniki imajo mnogo bistrih, mnogokrat sem ganjena!

Vse dobro!

Aljoša pravi ...

@ Ana: ja, tudi meni je zelo všeč tisti komentar in verjemi, ostal mi je v spominu brez dodatnega zapisovanja! Najboljši teologi so ravno otroci!