O dolgi zgodovini odnosov »Cerkev-mediji« kdaj drugič. Zanimivo je morda to, da razuzdani papež Aleksander VI., ki je spremenil Vatikan v eno največjih javnih hiš tistega časa, je tisti papež, ki je ukazal famozni Index. Da, »Index librorum prohibitorum« ali seznam prepovedanih knjig, ki je veljal do Drugega Vatikanskega cerkvenega zbora (1965). Njegov namen je bil obvarovati ljudi pred moralnim propadom in knjigami s slabimi vsebinami.
Cerkev je do medijev ohranjala zelo skeptičen, na momente pa negativen odnos, ki se je spremenil in omilil šele s papežem Pijem XII., saj je bil sam sin časnikarja. Gre za stoletja diskretnih odnosov, ki so ostajali bolj ali manj hladni.
Velika sprememba se je zgodila s papežem Janezom Pavlom II., ki je s svojim delom in javnimi nastopi, postal prava medijska zvezda. Upravičeno: medijski papež.
In zakaj pravzaprav Cerkev potrebuje svoje medije? Cerkvi se pogosto očita premočan družbeni vpliv in premajhno zanimanje za duhovnost. Iz tega sklica izhaja tudi vprašanje, »zakaj mora imeti Cerkev svoje medije?«. Cerkev je v prvi vrsti posredovalka duhovnih dobrin in teoloških naukov – govorica o Bogu – zato preko sredstev javnega obveščanja skrbi, da teologija postane javna.
Če ostane teologija zaprta v znanstvenih krogih, je popolnoma neuporabna. To ni laboratorijska veda o Bogu ali svetnikih ampak gre za pravi ocean humanističnih in antropoloških sistemov, ki se dotikajo svetega in presežnega. Da lahko dosežemo »popularnost teologije«, pa mora slednja stopiti v dialog z različnimi skupnostmi v družbi. Zato je verski tisk vektor med snovalci teologije in uporabniki – ljudstvom. Teologija, ki stopa v dialog z družbo, priznava različnost, sodobni pluralizem jemlje nadvse resno in se celo odpove ideji, da predstavljala privilegirano in ekskluzivno obliko kulturnega življenja. In kaj je središče te dejavnosti? Kristus!
Obravnava sredstev javnega obveščanja postavlja v središče mlade. Morda ravno tukaj dobimo najbolj pristno in živo podobo dinamične družbe ki kali in se spreminja. Veliko gospodarskih struktur in institucij vlaga finančna sredstva da pridobi in vzgoji mlado populacijo, toda nikogar ne zanima vprašanje: »Kako mladina doživlja družbo?«. Osebno mnenje je, da niti odgovor na to vprašanje ne zanima ni Cerkve.
Osrednja tema raziskave je, kaj mladi mislijo o katoliškem tisku pri nas, kako ga doživljajo in kako jih ta oblikuje ali ne. Skupina, ki jo imamo pred očmi, je zelo specifična, zato sem v posebnem vprašalniku odkril demografski segment, ki je pokazal, kdo sestavlja t. i. katoliško mladino.
5 komentarjev:
Odlično, nimam besed. Diplomska naloga bo podlaga za nekoga, ki bo nadaljeval v smeri dialoga Cerkev - mladi - katoliški internet (spletne strani.
Lepo nedeljo ti želim.
Vesel sem, da si se lotil tega področja. Zagotovo Cerkev v medijih mora biti - pa v družbi. Sam sem že videl, kako so že v 19. stoletju govorili Cerkvi, naj se zapre in skrbi za duhovne zadeve, drugo se je naj ne bi tikalo. Pa ni tako. Kristus je šel med ljudi in tja mora tudi danes. Mediji so tudi za to. Bi pa morali naši mediji govoriti o tistem, o čemer drugi ne govorijo, morali bi biti pričevalski. Bojim se, da je to, da niso znak, da tudi kristjani nismo takšni in si niti ne želimo (upamo) biti.
V svojem delu ne nagovarjam kristjanov (in/ali katoličanov) k neki sodobni obliki tehnološkega križarskega pohoda. Želim, da bi bili mediji pluralni z vsebinami, ki bi se dotikale tudi religijske dimenzije življenja. In to seveda vključuje stopiti v dialog s teologijo. Vendar di-alog pomeni pogovor vsaj med dvema. Če teologija (katerekoli smeri ali religije) ni prisotna v medijih, težko komunicira z družbo.
Ja, to si mislim, da ne. Bi seveda spadala tja ta pluralnost, ta dimenzija, ta dialog. Upam pa, da nakazuješ, kakšni bi naj bili tudi katoliški mediji (vem, da je v Našem vestniku npr. prva stran 'laična', če se izrazim tako...) - kako do dialoga... Upam, da se bo te zadeve kaj bralo in šlo v to smer.
@ Andrej: v besedilu naloge nakazujem tudi to. Vendar na blogu bom, zaradi prostora, najprej predstavil besedilo naloge. Morda kdaj kasneje, ko utegnem na primeren način urediti in pripraviti za objavo, tudi "štiri korake" približevanja mladim.
Objavite komentar