torek, 22. september 2009

Islam

Danes se končuje za muslimane sveti mesec ramazan ali ramadan. Ime dobesedno pomeni »topli mesec«, saj je bil nekoč vezan na sončni koledar in je potekal poleti. Priznam, da zame islam predstavlja fascinantnega velikana, ki ostaja skrivnost in hkrati kliče po odkritju.


Druga največja verska skupnost v Sloveniji je ravno muslimanska skupnost. To so naši sosedje, sodelavci, prijatelji … zato moramo kot družba in kot narod stopiti v dialog z islamom. Česar ne poznamo se začnemo bati in česar se bojimo tudi obsojamo. Naša zemljepisna lega zahteva od nas, da iz »prepiha«, kjer se nahajamo, naredimo varno zavetje zase in za naše najbližje.


Prvi korak je gotovo dobro in celostno poznavanje lastne identitete, ki preko kulture, zgodovine, vere, običajev in jezika gre do umetnosti in kulinarike. Šele potem bomo sposobni sprejemati tujce, ne da bi se počutili ogrožene. Homogena družba lahko izhaja samo iz dobrih odnosov med ljudmi; etično delovanje prinaša dober pripomoček od političnih vrst do vsakdanjih nakupov. Islam je pri nas. Takega moramo sprejeti in se drug drugemu predstaviti kot bratje. Mi v vlogi gostitelja, oni v vlogi gosta. Z vsemi značilnostmi, ki jih obe drži prinašata.


Razmišljanje o tem me privede do sklepa, da islam ni samo vera ampak je dimenzija, ki vnaša kulturne in družbene spremenljivke v naše stalnice. Če bomo spoznavali značilnosti islama, bomo znali tudi ohranjati svojo identiteto.


Na tem linku prilagam nekaj slik, ki zgovorno prikazujejo islam.

6 komentarjev:

Lojze Potočnik pravi ...

Najprej hvala za linke (slike). Islamska kultura postaja med nami že vsakdan. Zraven mojih sosedov v Žireh zidajo Albanci (muslimani) našemu domačinu hišo. Gospodijna se je začudila, ker niso nič jedli sedaj. Razložili so ji, da imajo sdaj post. Ravno ta gospodinja me je potem takoj, ko me je srečala spraševal o muslimanih, ker je vedela da sem se tudi o islamu učil. Na koncu mi je rekla, da bi bilo lepo, če bi se tudi mi Slovenci držali svoje kulture. Ne pa da postajamo ameriška folklora. Lepo si napisal Aljoša, hvala.

Aljoša pravi ...

Muslimani so bolj dosledni kot katoličani, ker čutijo svojo vero kot "modus vivendi" in ne kot dodatek prostemu času. Posledice so logične.

Med nami je islam premalo poznam zato, če povemo pošteno, se ga bojimo.

kosoblejka pravi ...
Avtor je odstranil ta komentar.
kosoblejka pravi ...

@Aljoša... glede na to da sem bila tri tedne v muslimanski državi(že drugič), ti lahko rečem, da niso muslimani nič drugačni od nas...Sem bila istih mislih kot ti, ampak, ko vidiš stvari v praksi...
tudi oni se (no, vsaj v Maroki) postijo bolj zaradi družbenega pritiska in tradicije ("tako pač je" odnos). Sej so tudi med njimi taki, ki ramadan opravljajo v celoti in/ali iz verskih razlogov, ampak...

je pa res, da se morajo muslimani v krščanskih deželah drugače potrditi za vero... in to spoštujem! Ni jim lahko.

Ps: sam še to... ne vem za Slovenske dežele, ker je tukaj malo drugače, ampak Maroko, Libija in Arabski polotok so končali z ramadanom v soboto zvečer (po sončnem zahodu). Mal se mi zdi čudno, da bi "naši" muslimani, ki so ramazan začeli prej, končali kasneje...je pa možno.

Aljoša pravi ...

@ Kosoblejka: praznovanje (in sklepanje) svetega meseca je pogojeno z luno. Zato se razlikuje po regijah ali celo po državah. Zato tudi odstopanja. Datum pač vsakič sproti razglasi imam ali druga pristojna oblast.

Spremljam tvoje potovanje in mi je vešč kar si objavila. Pričakujem še kako fotko... :)

Družbeni pritisk je prisoten tudi med katoličani. Poglej samo krst otrok. Mnogi dajo krstit otroka, ker je tako tradicija in ne ker tako čutijo. Žal. Ampak se mi zdi, da muslimani veliko bolje integrirajo vero z osebnim življenjem, kakor smo tega sposobni kristjani/katoličani. Pogosto s(m)o samo fasade.

kosoblejka pravi ...

Bom objavila link na slikce ;)
in hvala, me veseli, da so ti objave všeč.

glede določanja datumov in to sem vedela (človek se pač pozanima, če se dvakrat znajde v enaki situaciji v muslimanski državi), ampak je gotovo koristen podatek še za koga drugega. :D

Bom pa vstrajala pri svoji izjavi: tudi oni so v velikem deležu samo fasade.

Šele ko doživiš izkušnjo kulture, ki je povezana z drugo vero se zaveš kako zelo je tvoja kultura povezana z vero, ki JE pri nas.
resno, sama sem bila lani zelo presenečena (ko iščeš nekatere stvari, ki so ti povsem logični in jih šele takrat, ko se zaveš, povežeš z našo vero).