ponedeljek, 3. november 2008

Mesec svetnikov

November je mesec svetnikov. Prvi november je bil praznik vse svetih - tudi tistih, ki jih Cerkev ni uradno razglasila. V sredini meseca je priljubljeni sveti Martin in folklora ki spada zraven. Sklep meseca pa pripada zelo "možatemu" svetniku. Sveti Andrej. Svetnik ki je morda zelo zapostavljen in pozabljen v uradnih praznikih Cerkve, vendar ne pozabit, to je bil prvi apostol, pravi brat sv. Petra in lahko rečemo skala vzhoda.

O oblikah praznovanj pa raje ne bom pisal. Kar sem videl v teh dneh presega vse meje dobrega okusa. Plastika. Razkošje in bahavost. Buče, sveče, cvetje, strašljive čarovnice in polne trgovine ...

2 komentarja:

Lojze Potočnik pravi ...

Sveti Andrej je zavetnik Konstantinopla ( Carigrada ali Istanbula).Ravno pri diplomski nalogi sem ga opisoval. Zares velik mož Vzhoda. Moramo biti tudi mi na zahodu hvaležni mu. Lahko noč.

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Sm kar vesel tega mesca - le zakaj? :D Ti naši svetniki so res zanimivi strici in tete! Važno le, da dobimo kakšne verodostojne biografije, ne samo ptičkov in rožic ipd. Zarad tega zagotovo niso ratali svetniki. Moj zavetnik je mdr. Petra seznanil z našim Gospodom, pa unga fantka s kruhom in ribami je najdu... Se mi zdi, da se je dobro znajdu v ozadju in, da je bil precej iznajdljiv. Upam, da mam kej po njem!