sobota, 21. junij 2008

Nostalgija in mali francozek (2)

Danes so spački (p)ostali mit in redkost. Prizvok mita pa ima tudi ob pripovedovanju otrokom in srednješolcem, da so to bili res družinski avtomobili. Ne samo »mali francozek« o katerem pišem; družbo so mu delale štirioglata dyane (pri nas dijana), vsestranska katra ali katrca, bombirani fičo z večjo sestro stoenko, neuničljiv golf, povojni hrošč in t.i. jugoslovanski mercedes, yugo. Tukaj se je seznam voznega parka naše dežele kmalu končal.

Verjetno bi ostali brez sape, če bi se po naših cestah zapeljala katrca ali spaček s srečno družinico v njeni kabini. Lastnik takega avta, bi bil deležen velike pozornosti in radovednosti.

Mojo pozornost pa zbujajo sodobni trendi za »dijaški avto«, ki so »in« v zadnjih par letih. Brat mi je pripovedoval, da se srednješolci vozijo z bogato opremljenimi, novimi in dragimi nemškimi limuzinami. Nihče ne ostane brez sape, če pogleda nekajmetrski avto prestižne znamke, ki je do nedavnega veljal za simbol luksuza, v rokah sveže pečenega voznika.

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

No, mislim, da je kultni avto tudi Renaultova Petka. Je tipicen studentski avto, v kateri se vozi zapiflana študentarija. Vedno so zanimivi vozniki: nekateri se vozijo vazno,kot bi vozili nemške limuzine, nekateri pa zivcno poskušajo harmonizirati števec hitrosti s cestnimi predpisi, volan z belimi črtkami na cesti in obenem telefonirati, kaditi, mejavati CD-je in se kaj, ter poizkušati čim manjkrat reči jebenti.

Aljoša pravi ...

Cenim pogum za osebne izpovedi! :) :)

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Saj si ga ne kupijo sami tega avta dijaki! Meni prvi mesec izpita itak niso pustili samemu voziti - je bil vedno kdo zraven. Danes sem za vse previdnostne ukrepe hvaležen. Sam sem se sicer vozil z BMW-jem, a je tedaj imel že več kot deset let, pa še moj ni bil, dokler si oče ni omislil novega avta. Do avtov prihajajo danes mladi na različne načine, potem pa z njimi norijo, so objestni... Sam sem s svojim cliom zadovoljen, sicer pa sem si ga tudi več kot polovico finansiral sam. Zadovoljen sem bil tudi z vsemi tremi stoenkami, s katrco (R4), z R9... Skušam se vsaj malo držati predpisov, jezijo pa me ljudje, ki se jim vselej mudi, ki blendajo in mi vozijo tik za ritjo, ki se delajo važni s svojimi "makinami", čeprav sam vozim 130 po AC... Glede tega smo na Balkanu in o tem me ne bo prav nihče prepričal v nasprotno. Sicer pa je bivši prvak v rallyju, Finec, ki je sedaj komisar v EU povedal, da se Slovenci ne držimo omejitev, ter da ne držimo varnostne razdalje, kar je posledica mlade vozniške kulture.