sreda, 9. december 2009

Darilna politika – alternativa

December je sam po sebi najbolj prazničen mesec vseh mesecev v letu. Trgovci ga želijo raztegniti (in nas nategniti) s ponudbami in nepozabnimi akcijami, da jim s tem potrošniki povečamo že tako velike dobičke. Ravno s tem namenom, se začne t.i. nakupovalna mrzlica vsako leto kak teden prej. Letos sem opazil v koprskem OBI-ju že 22. oktobra!! vse odeto v popolno božično-novoletno okrasje. Ali je to normalno?

Kaj se dogaja v teh (res) predprazničnih dnevih pa lahko opazi vsak sam. Kar me žene v to pisanje je današnje popoldansko poigravanje z mislijo, da bi odpovedal novoletno obdarovanje. Zelo radikalen ukrep, toda ga bom omilil s tem, da bom obdaril tiste ljudi, ki mi res nekaj pomenijo. Se razume, le simbolična darila. Šare imamo vsi dovolj … in preveč!

Če so naši nonoti in none (= dedki in babice) nestrpno pričakovali božič, da so vsi otroci v družini (in jih ni bilo malo) dobili eno (da, eno samo) pomarančo, lahko tudi mi spremenimo praznike v pričakovanje simboličnega daru, ki bo pokazal, kaj nekomu pomenimo.

Simboličen dar pa ne sme biti znak skopuštva, malomarnosti in nepremišljene odločitve, ampak ravno obratno. Preko take oblike lahko pokažemo nekomu, kaj nam pomeni, kaj mu želimo s tem sporočiti, kako ga vidimo, kaj nam predstavlja …

Vse za denar … in še več! Toda pravih prijateljev se ne da (pod)kupiti. Simbolika lahko pripomore k pristnemu odnosu veliko bolje kot (pre)draga darila. Ali ste kdaj pomislili, katera je najljubša barva osebe, ki ji boste prinesli izbrano darilo? Morda bo bolj zadovoljna vrečke/papirja, kakor vsebine. Ironično. Zapravimo celo premoženje za darilo, ki na koncu doživi neslavno usodo zato, ker je ovitek bolj sporočilen kot sam dar.

Priprava na praznike in darila naj bo premišljena, počasna in sporočilno bogata. Želim veliko izvirnih idej!

6 komentarjev:

Lojze Potočnik pravi ...

Tole prezgodnje okrasje v OBI-ju, pa je že pretiravanje, kot da je praznovanje celo leto.
Ker sem pri prostovoljcih v Žireh, smo se odločili, da jih za Božično.novoletne praznike odpeljemo v Ljubljano, v Center. Sedaj delam program izleta skupaj z medicinskima sestrama. Daril pa so že vsi siti, ker manjka družbe ljudem in pozornosti.
Lp

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Dobro razmišljanje. Velja upoštevati te napotke!

ana od srca pravi ...

Tudi meni je všeč, kar praviš.
V moji družini itak nimamo nikoli za božič daril, jaz vztrajam pri tem, da je darilo Jezus sam.

Dedka Mraza imajo le v moževi službi, prave starosti sta letos samo še dva otroka.

Smo pa v naši družini uvedli praznovanje treh kraljev ...
Oh, saj res, poiskala sem link: tukaj je:
http://www.ednevnik.si/entry.php?w=odsrcadosrca&e_id=81473

Dostikrat smo se šli tudi skritega prijatelja, s tem, da sem bila jaz v pomoč vsem, ki se niso znašli. Eno leto se je to dogajalo več mesecev skupaj, otroci so želeli še in še ...

Zdaj se stvari spreminjajo, večji otroci odhajajo ...

Želim vse dobro! :-)

Aljoša pravi ...

@ Ana: Ne glede na starost človeka, dar je vedno lepo sprejet, ker predstavlja neko pozornost. Druge obdariti je lepo. Če imam čas rad počasi zbiram darilo za osebo, ki ji je namenjeno, ker s tem tudi nekaj sporočam.

B pravi ...

zakaj nonoti in none prevajaš? :P

Aljoša pravi ...

@ B: Ker nekateri obiskovalci in obiskovalke Male miselne tržnice prihajajo iz ne-Primorskih krajev in ne vejo, kdo so nonoti in none.