Ko se adventni čas preveša v svojo drugo polovico in ko čutimo nek pridušen paničen pritisk, da se bo nekaj zgodilo, nas Božja beseda pelje v puščavo. Lahko bi rekli, da je to velika neumnost, saj bi nas moralo vse – tudi bogoslužno dogajanje – vleči k večjemu praznovanju, občutku božiča in k lučem.
Ravno v kontrastnih je moč Besede. Puščava je v starozavezni biblični simboliki kraj groze, kjer nihče ne potuje, poln nevarnosti, bridkosti in strahu. Predstavlja bivališče hudobnih duhov in Jahveje jeze. Besede »glas vpijočega v puščavi« nam v tem okolju okrepijo kontrast s prvim berilom, ki ponudi drugačen scenarij: zelenje, senca in dišeča drevesa.
Puščava izstopa torej kot negativen simbol in hkrati, zaradi Božjega posega in prisotnosti, kot izreden kraj presežnega dobrega, ki je čudežno.
Izpostaviti velja dva pojma: zaupanje in spreobrnjenje. Podati se v puščavo pomeni zaupati, da nas bo vodič, kompas, karta ali gps varno pripeljal do cilja. Čeprav je okolje nevarno in pot je lahko »vijugasta«, je ta trud vreden zaradi cilja in ne zaradi poti same. Pot po puščavi oplemeniti dejstvo, da ko smo sami s sabo (brez lučk, reklam, hrupa, interneta …) lahko prisluhnemo Bogu, saj v novi zavezi je puščava kraj Božje bližine (Jezusovo rojstvo se zgodi v puščavi). Samota prinese drugačen glas kakor smo ga vajeni in ravno iz puščave pride Mesija. Zaupati moramo, da so pričakovanje, doba priprave, iskanje in trud usmerjena v cilj, ki je večji od naših upov.
Drugi pojem je spreobrnjenje. Tega ne slišimo radi, ker nam ga nekateri moralizatorji, ki ne poznajo ne teologije niti Svetega pisma, prodajajo kot neko dodatno vrednost žuganja s prstom nad našimi napakami. Prepričan sem, da vsi vemo kje grešimo, kje smo šibki in kaj bi moralo biti bolje. Spreobrnjenje – v pravem in polnem pomenu besede – pa predstavlja dodatno vrednost upanja. Upanje, da Bog ni obupal nad nami, ampak išče v nas najlepše in najbolj plemenite lastnosti, ki jih gotovo imamo. Spreobrnjenje je trud, da udejanjimo dobro in se zanj vedno znova prizadevamo. Ne zaradi »zakona«, ampak kot uresničitev dobrega in ljubezni.
Povabilo k spreobrnjenju je trden in neizpodbiten dokaz, da Bog nikoli ne obupa nad človekom – tudi če dela(mo) še tako velike napake. Če celo puščava lahko ozeleni in postane kraj življenja, lahko tudi mi postanemo boljši. Zato je advent čas zaupanja, da lahko poiščemo najbolje in s tem počasi (spre)obrnemo nekatere dosedanje navade. Počasi in pogumno!
3 komentarji:
Naš župnik je tako lepo danes govoril o spreobrnenju, o spovedi ... o Božjem objemu. O pripravljenosti, da začnemo spet znova, drugače ...
Kar ne dojamem, da se mi je v zadnjih časih zgodilo lahko v domači župniji toliko lepega!
Ja, hočem Božji objem!
Vse dobro tebi! :-)
Hvala za današnjo razlago Aljoša. Zaupanje in spreobrnjenje, sta dve ključni dejanji na poti skozi puščavo. Danes sem imel bolj tako razlago pri sveti maši, da sem čakal če bo kaj napisanega na blogu.
Tudi jaz ti želim vse dobro tebi!
Lepo napisano - polno upanja, hkrati pa tudi drugačno od sveta in sporočila, ki nas zunaj obdaja. Tudi Luka je zavestno postavil kontrast med vsakdanjim vrvežem in puščavo (na eni strani politični voditelji - na drugi nepomemben kraj in človek). Odlično si dejal, da pride Odrešenik iz puščave!
Objavite komentar