četrtek, 14. maj 2009

Razi - naci?

Spremljanje novic in poročil iz papeževega obiska po bližnjem vzhodu je zelo zanimivo. Morda vas malo morim že s tem ampak alternativnost tržnice se kaže tudi v tem, da udarimo po drugi plati zvona. V medijskem poročanju se hitro vidi politično profiliranje posamezne medijske hiše in (ne)profesionalnost uredniške politike.

Naj navedem primer slovenskega dnevnika, ki je pred dnevi objavil članek o tem, da je papež z nacistično preteklostjo (član nacistične mladine) odpotoval v Izrael in govori o miru ... V posmeh vsemu temu pa še izrezana slika iz papeževe nove maše, kjer zgleda tako:


In naslov članka. Mikaven do onemoglosti: Papež Benedikt XVI., nekdaj član Hitlerjeve mladine, je v Izraelu obsojal antisemitizem. Manipulacija naslova, slike in celotnega članka je odlično orodje za diskreditiranje vseh objav v pozitivni luči. Zakaj se to dogaja? Ker na veliko presenečenje vseh kritikov in analitikov, poznavalcev in laikov, se papež loteva najtrših orehov svojega pontifikata z veliko spretnostjo. In priljubljenost ter spoštovanje v krajih, ki jih zaznamujejo težki konflikti, naraščata iz dneva v dan. Ne samo med ljudmi ampak tudi v političnem vrhu. O temu je seveda bolj malo zapisanega ...

Če smo se zgražali zaradi preteklih spodrsljajev na področju ekumenizma in medverskega dialoga (Regensburg, Williamson itn.) lahko opazimo, da je šele zdaj zablestel pravi teolog in učitelj. A tokrat gledamo samo učenca, ki hodi po stopinjah Učitelja in posluša.


Poslušalec je bil dobrodošel in prosili za ga molitev. Blagoslov.


Zato je lahko tudi nam on sam učitelj poslušanja besed, ki prinašajo tisto teološko globino in preciznost, da ga je že težko razumeti. V tem je tudi velika razlika med njegovim predhodnikom, ki je pustil tako globok vtis in spomin pri preprostem človeku.

p.s. pa upam, da ne bodo tudi te slike zrezali in zmanipulirali ...

5 komentarjev:

Lojze Potočnik pravi ...

Naši mediji so pač takšni, kot jih želijo imeti njihovi lastniki. Ve se kdo so lastniki medijev.
Tisto zgornjo sliko naj objavijo V CELOTI. Dobro se vidi, da je fotografija zamaknjena in brž bo bralec opazil razliko. To je slika iz svete maše, ne pa kakšen pozdrav Hitlerju.
V Ljubljani smo imeli nedolgo nazaj, pred nekaj dnevi shod na katerem sta bila Zoran Janković in Svetlana Makarović.
Nihče iz medijev oz. časopisov si ni upal povedati, da sta javno slavila diktatorja in pobijalce, hkrati pa govorila o zvonjenju iz frančiškanske cerkve, da jih moti.
Danes zjutraj so bili na Radiu Slovenija 1 telefonski komentarji na časopisno objavo, da četrtina Slovencev meni, da so stari ljudje breme naše družbe in se jih je treba znebiti.
Tako vidimo, kako nam poročajo Slovenski (neodvisni in napredni) mediji. Težko pa lahko mi urejamo, kaj bodo dali v objavo in kakšno fotografijo bodo objavljali v časopisu.
Zato bodimo kratki in jedrnati v izjavah za medije. S tem ne bodo mogli naših izjav preoblikovati in manipulirati z nami.
Lepo se imej in ti želim lep dan.

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Nimamo druge možnosti kakor te, da se trudimo za resnico proti kulturi laži. Kdor je pameten, se bo takoj vprašal, kje je druga papeževa roka. Pri nas medijem preveč verjamemo, kakor si enkrat že opozoril. Pravzaprav gre za anomalijo v primerjavi z Evropo. Je pa to podlo, da nekomu na tak način preprečuješ in ga prepričuješ, naj ne verjame v verodostojne ljudi, čeprav se ti na veliko trudijo. Žal, še vedno jih Bog moti. Odzvati pa se morate predvsem verni laiki, ker imate veliko večjo prepričevalno moč. Hvala, da si eden izmed tistih, ki jim ni vseeno!

B pravi ...

No, zadeve vseeno niso tako enostavne. Kdo bere medije? Mi ... Kdo jih kupuje ... Mi, torej kdo kroji medijsko politiko hmmm. mi? Ja, na žalost. Mediji so odraz družbe in ne karnekajvtridni. Verjemite, da vsak medij piše to, kar hočewjo slišati njegovi bralci. Družina poudarja "cerkveno" resnico, Dnevnik "zaresovsko", Delo "eldeesovsko" ... tako da pač vsak naj sam izbere, kaj bo bral. Jaz sem se odločil, da vse. In to, kar si bom mislil bo zraslo na mojem zeljniku. Me ne prepriča ne Štefančič, ne Lersničar-Pučko, ne Repovž in ne Žajdela. Ključ do razumevanja medijev je v nas samih in ne v uredniški politiki.

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Žal pa Družina ni dovolj kvaliteten in verodostojen medij. Zaradi političnega in ekonomskega ozadja se seveda ne more kosati z ostalimi velikimi. Res je tudi, da v Sloveniji marsikdo verjame Dnevniku, Delu ipd., in sicer precej nekritično. Vplivni mediji dajo ljudem brati kar hočejo in jih prepričajo, da je to tisto, kar si želijo brati. To je kultura laži in zavajanja. Sicer pa tega Razi-nazi niso lansirali naši mediji, ampak so naši le prevzeli.

Aljoša pravi ...

Hm, razparava o medijih - posebno katoliških - zna bit trd oreh. Tukaj se lahko zgodi, da se lotimo Sizifovega dela. Vsekakor pa je res, da samo enolično branje pomeni slediti samo enemu "trobilu". Jasno, vsak ki da denar pričakuje lojalnost - tudi v svetu medijev.

Ključ do razumevanja medijev je v nas vendar to orodje mora biti oblikovano in opremljeno s kritičnostjo. Kako bomo sicer razločevali?

Res pa je, da so ljudje pogosto podobnim ovcam, ki nekam rinejo samo zato, ker gre tja prvi v vrsti.

Papež je sklenil obisk. Kaj bo od tega obiska ostalo? Kaj smo se (iz medijev) tokrat naučili gledalci in poslušalci?