V svojem skromnem "arhivu" sem izbrskal članek, ki pride ravno prav za teden pred Slovenskim evharističnim kongresom. Besedo kongres bi lahko dali poševno ali v narekovaje, saj ta izraz predpostavlja neko organizirano in urejeno raziskovalno delo, poglobljeno znanstveno dogajanje, če ne celo akademski nivo prireditev. Pri nas je bil ta vidik zelo skromen, čeprav je področje evharistije še zelo nejasno in neraziskano. Zaradi družbenih sprememb pa bi bilo nujno potrebno umestiti ta zakrament v govorico sodobnega človeka. Tudi preko kongresa.
Cerkev na Slovenskem se pripravlja na enega večjih dogodkov zadnjih let.
Kljub visoki udeležbi pa leto o evharistiji in evharističnem kongresu tvega, da se vse zreducira samo na slovesnejšo mašo v Celju. Mislim, da pomanjkanje znanstvene plati lahko ohromi zastavljene cilje in pusti tako vernikom kot celotni Cerkvi le prijeten - in neučinkovit - dogodek.
Nekdanji dominikanski vodja, pater Timothy Radcliffe je v enem izmed svojih člankov na enkraten način obdelal povezavo med spolnostjo in evharistijo oz. evharistijo v povezavi s človekovo spolnostjo. Skoraj pohujšljiv binom je odlično izhodišče za razmišljanje o evharistiji, katoliškem dojemanju telesa in sodobni družbi. Nikakor ne gre za kontroverzna ali izključujoča si pojma, ampak za komplementarna elementa, ki sta tesno povezana. Pri obeh gre za dar telesa, konkretne stvarnosti, ki ima v svojem jedru ljubezen.
Določeni teologi ali teološke struje v Cerkvi "zajadrajo" v nedostopne razlage teologije in vedenje o Bogu zapletejo, kar povzroči nejasnosti ali nerazumevanje. Teologijo moramo spustiti iz oblakov v vsakdanjost preprostih ljudi!
Prva povezava med spolnostjo in evharistijo je, po besedah p. Radcliffea, zadnja večerja. Morda se zdi čudno, toda osrednje besede zadnje večerje so bile: »To je moje telo, ki se daje za vas«. Evharistija, kakor spolnost, je osredotočena na dar telesa. Celotno Pavlovo Prvo pismo Korinčanom se giblje med dvema temama: spolnost in evharistija. Apostol Pavel se zaveda, da potrebujemo razumevanje ene v luči druge. Evharistijo razumemo v luči spolnosti in spolnost razumemo v luči evharistije.
1 komentar:
Ja, drži. To je sodobno pojmovanje evharistije - to je celoten Jezus - njegovo telo in vse, kar spada zraven, pravzaprav njegova oseba. Tu je tista povezava: pri spolnosti ne daruješ le svojega fizičnega telesa, temveč svojo celotno osebo. Spolni odnos tako postane najvišja molitev, kakor nam je dejal p. Strehovec.
Objavite komentar