četrtek, 17. junij 2010

Evharistični kongres: priložnost za družbeni dialog

Evharističnega kongresa je uradno konec. Viden dogodek, ki je zaznamoval življenje Cerkve na Slovenskem v letošnjem letu, pušča za sabo otipljivo sled medijske pozornosti in številnih odzivov iz vseh strani. Tudi zvestih uporabnikov Male miselne tržnice.

Če se na eni strani (upravičeno) razburjamo zaradi občutka, da je šlo za štetje pripadnikov, lahko na drugi strani poskusimo izmeriti domet, ki ga je (naj bi ga) dogodek imel.

Na poseben način izstopa politična konotacija, ki jo hočejo nekateri mediji in posamezniki prilepiti na ta dogodek. Prepričan sem, da marsikoga tudi moti nedvoumna odsotnost kakršnihkoli političnih tonov, saj je bila skoraj vsa vsebina usmerjena izključno k verskim vprašanjem. Da, evharistija je zadeva vere in verujočih, ki lahko postane dober povezovalni element tudi za (naj)širši krog ljudi.

Vprašanje krščanskega življenja in "središčnosti evharistije" dobi svoj smisel šele, ko ta zakrament prenesemo v vsakdanje življenjske razmere. Tukaj gremo daleč od politike, štetja "naših" ali kritičnih debat in prehajamo v območje vere. Teorijo maše, zakramenta, Jezusove prisotnosti v kruhu ipd. lahko odpremo tudi tistim, ki ne delijo istih pogledov z nami ali nimajo enakih verskih vrednot. Gre namreč za univerzalnost tega zakramenta, ki je tako širok, da ga ne moremo skrčiti samo na (ortodoksno) verujoče, ampak mora pritegniti tudi "zunanje".

Prvi korak je simbolika. Nedvomno pri sveti maši nastopajo zelo osnovni, enostavni in jasni simboli, ki so razumljivi prav vsem. Gre za arhetipe človeškega življenja in pojmovanja sveta, da za prvo razumevanje ne potrebujejo kakšne posebne razlage. Najbolj všeč mi sta mi kruh in miza. Kruh je osnovno živilo, hrana ki se je nikoli ne naveličamo in ko ga zelo počasi jemo ... postane res dober. Dober kot kruh!

Miza povezuje skoraj vse ljudi različnih kultur in nazorov. In ravno pojem mize, na kateri se nahaja osnovno živilo, predstavlja skupen element med ljudmi. Ko sedemo k mizi, ko praznujemo, ko povabimo prijatelje k veselici, ko obedujemo ... vse to ne počnemo s spraševanjem ali je povabljeni prinesel dovolj veliko darilo ali ima na sebi drago obleko. Veseli smo ga, ker je naš prijatelj.

Evharistija, Jezusova zadnja večerja, je povezava med vsemi ljudmi. Dogodek v dvorani na veliki četrtek ni srečanje krožka ekskluzivnih menedžerjev, ampak programsko srečanje apostolov, da opravijo zaupano poslanstvo z odgovornostjo. Kristusove besede: "Pijte iz njega vsi. To je namreč moja kri zaveze, ki se preliva za mnoge v odpuščanje grehov", predstavljajo povabilo "pravičnih" in grešnih, da pristopijo k - isti - mizi.

Evharistični kongres je bil dogodek, ki bi si zaslužil kaj več pozornosti pa tudi predhodnih vsebinskih poudarkov. Bogata simbolika zadošča, da začnemo nek družbeni dialog, ki bi vključil tako verne kot ne verujoče. V pripravah na Celje sem pogrešal ravno to: aktivni angažma širše družbe in vsebinske poudarke, ki bi nagovorili tudi "oddaljene". Debata o obliki in načinu takega dogodka postane smiselna šele, ko/če pripravimo vsebino. Če ni slednje, je oblika sama sebi namen, ki hitro iztroši svojo privlačnost in traja le kratek čas.

27 komentarjev:

kosoblejka pravi ...

se strinjam! Si tako lepo napisal o vsebini ter vplivu, da ni kaj dodati.

Žagz pravi ...

Moram reči, da je zelo poglobljeno podan vidik. Včasih je potrebno pristopiti z dobršno dozo humorja, da se ublažijo takšne in drugačne tenzije.

Dogodek je seveda bil verskega značaja, ampak pri RKC je vera in politika hkrati isto in hkrati različno. Tako kot je Jezus hkrati Bog in hkrati človek.

Prvi korak je simbolika. Vprašanje Grozdeta seveda ni zgolj njegova zgodovinska osebnost, ampak gre za institucionalno simboliko. Je uradno postavljen ''blaženi'', torej nekaj takšnega kot pol-bog za primerjavo. Katoliki ga kot takšnega morajo obravnavati in seveda njegova politična vloga pri tem ne igra vloge - razen kot vzrok za njegovo ''beatifikacijo'' - večina ''svetnikov'', ''blaženih'' in ''mučencev RKC je dejansko bilo ''političnih'' in ne dobesednih akterejev, tako je ''blaženi'' tudi A. Stepinac, ki je bedel nad t.i. vatikanskim holokavstom v NDH, ''svetnik'' je pa celo množični morilec in terorist F. Ksaver. Če si pogledamo ''zemeljske'' biografije vatikanskih ''svetnikov'', lahko ugotovimo, da gre za ''zaslužne akterje'' in ne ljudi s posebnimi osebnostnimi kvalitetami (razen morda v obratnem smislu). Tudi če bi bil A. Pavelić razglašen za ''mučenca'' (ker je umrl za vero in verjetno gotovo kdaj celo bo), ga bodo katoliki tako obravnavali, kljub njegovi zgodovinski vlogi.

Toraj moramo pri razumevanju stališč katolikov upoštevati Grozdeta kot neke vrste krščanskega pol-boga in ne Grozdeta kot člana Katoliške Akcije in ovaduha, niti kot pesnika, če smo že na tem. Gre za simbol.

Seveda je pa simbolika polje, ki je, kot RKC, skupno politiki in veri. Jaz mislim, da je s proglasitvijo člana Katoliške Akcije, neke vrste vatikanjarske Al-Qa'ide, prepoznane kolaboracionistične grupacije, Vatikan znova napovedal vojno Sloveniji. To je velika žalitev za Slovence in za naš boj proti okupatorju, ki nas je hotel uničiti (vsaka podobnost z RKC je zgolj namerna).

Čeprav govorijo, da je slovenski mučenec, moramo to zavreči. Gre za vatikanskega mučenca, saj ni nič naredil za slovenstvo, ampak se celo aktivno, z ovajanjem upornikov proti okupatorju, boril proti njemu.

Če bi bil kot mučenec res imenovan kak primorski ali štajerski duhovnik, ki se je zavzemal za narod, potem kritika RKC ne bi bila potrebna, morda bi si celo prislužila kakšno simpatijo.

Tako je pa ta akt Vatikana pljunek v obraz Slovenije.


Na stvar moramo gledati globalno, da jo lahko razumemo lokalno.

Razmah neo-klero-fašizma, ki ga prej prikrito, zdaj pa že odkrito forsira RKC je posledica njenega občutka ogroženosti, isto kot med vojno. Globalno razkritje pedofilskih podvigov RKC je razumljivo njen ugled vrnilo nazaj na raven 2. stoletja in to se pozna tudi na drugih podorčjih. Predvsem na ekonomskem, kar RKC najbolj boli.
Tako se je morala tudi v tej deželi zateči k najbolj nespametnemu, a zanjo značilnemu instrumentu: radikalizacija, oz. vrnitev v zlata leta druge polovice '30 in prve polovice '40.
Klero-fašistični aktivist in ovaduh Grozde tako ni predstavljen samo kot mučenec ampak tudi kot zgled mladim. Zato upam, da nas v kratkem ne bo okupirala kakšna sovražna država, saj bi imela že pripravljen cca en korpus kolaborantov.


Upam, da nisem preveč zatežil. Še enkrat poudarjam, da so Aljošatovi prispevki zelo kvalitetni in vredni branja ter da jih redno spremljam. Zato tudi upam, da sem s svojim ne kratkim prispevkom pripomogel k razpravi.

Se opravičujem, če sem preveč pomešal politiko in vero, ampak, kakor sem napisal, pri tej zadevi je stvar takšna.

In vsem katolikom hočem čestitati za praznik Elizabete Šenavske ter Leontija, Hipatija in Teodula!

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Meni je tudi izredno žal, a dragi Žagz, za svoje zgodovinske trditve moraš podati tudi dokaze, zgodovinske dokaze. Ne pomaga samo nekaj natrositi tukaj. Zastonj je obtoževati eno stran, da je tako zelo ideološko pogojena, ko pa druga stran počne prav to, kar drugi očita. In tako nonšalantno uporabljanje besede Vatikan in vatikanski je tudi zelo nezgodovinsko početje. Mešati Stepinca in Pavelića je pa tudi zelo nezgodovinsko! Poglavnika NDH imajo tudi v naših krogih za tisto, kar je v resnici bil - zločinec. Stepinac je po drugi strani stopil v bran Srbom, ki so bili preganjani - to je dokazano z dokumenti!

Grozde ni bil noben ovaduh ali obveščevalec - dokaži, da je bil! KA je seveda bila do neke mere ideološka, to ja, ni pa šlo pri njej za teroriste. Niso naročali umorov ipd., kar je na drugi strani počela KP, ker je vršila revolucijo, in sicer od leta 1942 naprej!

Kak primorski in štajerski duhovnik pa bo, upajmo, tudi kmalu razglašen - ubitih kandidatov je kar nekaj! Začenja se postopek za Filipa Terčelja.

Da so pa veliki možje KP in OF in podobnih organizacij sodelovali z okupatorjem, to pa tistih, ki bi radi Cerkvi naprtili krivdo, ki je nima, ne zanima!

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Pa seveda, da ne pozabim pohvaliti Aljoševega prispevka - se strinjam z napisanim. Žal je tudi res, da je beatifikacija na nek način reševala uspeh kongresa - pozornost je bila predvsem na Grozdetu, to se da strinjati. Najbrž bi morala biti posebej, na samem kongresu pa bi morala evharistija imeti osrednjo in povezovalno vlogo - zamujena priložnost in glede tega so kritike upravičene.

Anonimni pravi ...

Lojze Grozde moj idol!

Že število udeležencev kongresa - več kot 30 000 pove vse.

Pdre Pio je dejal: Če bi se ljudje zavedali kakšna je vrednost sveterešnjega telesa, potem bi morala poicija odgabnjati naval ljudi na cerkve.

lp

Žagz pravi ...

Obstajajo enako relevantni dokazi za in proti, ki se jih da izpodbijati zaradi ideološkosti (npr. Lado Kocian). Dokazi, da je bil ovaduh so enakovredni tistim, da je bil mučen. Rekla kazala in na podlagi tega zgodovinopisje, konec koncev. Komunizem in krščanstvo, vsak avtor je opredeljen. Ampak: zakaj bi vam, ki palite na slepo vero kaj dokazoval. To sem že obrazložil. Tudi lahko to povežemo z pojmom dialoga - Kakšen smisel ima dialog z dogmo? Dialog s katoliki in komunisti je nemogoč. Dogme so ne-dialoške.
Glede Stepinca, predlagam, da na youtubu pogledate dokumentarec: The Vatican Holocaust, kjer je navedeno dosti virov za dano področje.

Sicer pa, kar se komunistov tiče. Ja, oni delajo revolucijo, takšni so. Razumem pa vašo averzijo do ideologije, ki si jo je izmislil en Žid, ki je ekskluzivna, ekspanzionistična in ima namen zavladati svetu. Na vesti ima veliko pokolov in celo genocidov, preganjanje drugače mislečih, subverzije in vojne. Drugače misleče smatra kot manjvredne in se proti njim aktivno angažira. Drugače je pa zanjo značilen velik razkorak med teorijo in prakso, za kar pa emplojira celo vojsko apologetov, da laž prikažejo kot resnico. Marksizem je huda zadeva.

Bi se pa vrnil na vprašanje dialoga. Po moje bi bolj kot to bilo smiselno se v luči tako zastavljenega EK vprašati o smiselnosti nadaljnega obstoja RKC na slovenskem narodnem telesu.

Lojze Potočnik pravi ...

S člankom se strinjam. Nimam kaj pripomniti. Hvala Aljoša.

Žagz!
Dokaži te svoje laži! Pomaga ti lahko kak zafuran FDV-jevec ali Kresalka z svojo kapitalno mafijo. Mogoče pa g. Majda Širca, moderna ženska.

Lojze Potočnik pravi ...

Žagz!
Tudi g. Tomaž Ertl je bil tvoj vzornik in terorist v Velikovcu v Avstriji - nagrajenec predsednika. Pa g. Jelinčić - tajni policijski sodelavec - Padalec. Imel je nalogo ubiti bivšo Titovo ljubico v Londonu.
Mogoče g. Janković! Braćo
No, kdo je tvoj vzornik, Žagz?

Žagz pravi ...

Moj vzornik je Jezus Kristus, prvi socialist. In če bi živel danes bi se boril proti RKC.

Žagz pravi ...

Da ne bo kdo slučajno jemal resno. To je bil zgolj odgovor na Lojzetove provokacije.

Omenjeno židovsko božanstvo seveda ni moj vzornik. Naj bi bil pa vaš, ne?

Jon pravi ...

Žagz,

Grozdetu neupravičeno očitaš domobranstvo oz. belogardizem.
O tem, ali je bil odpor proti komunizmu (oz. protiimperializmu) upravičen, ne bi tukaj.

Vsekakor pa je tako etiketiranje uporabljala vsaka pokvarjena politična sila, seveda tudi komunistična partija: "Kdor ni z nami, je proti nam."

To, kar pišeš, je zato že v osnovi laž.

Žagz pravi ...

Če je bil član Katoliške Akcije.

Po moje je imel v spalnici na steni portrete Churchilla, Roosevelta pa Stalina.

Poleg tega so pa pri njem našli propustnico za neomejeno gibanje po LJ. pokrajini, ki so jo dobili samo tisti, ki so bili dobro zapisani pri okupatorju ter nepodpisano pismo naslovljeno na mirnskega župnika (organizatorja bele garde), da naj preda seznam aktivistov OF. Za Tomšičevo brigado je bilo to dovolj.

B pravi ...

Lojze, jaz sem (delno)zafuran FDVjevec, pa bi prosil, da imaš tudi do nas malo spoštovanja, če ti je res toliko do krščanskih vrednot, kolikor jih imaš na ustih!

Andrej, misli si, da bo kakšen Primorec beatificiran. hahaha. Bi rad videl, da bodo eminence v SŠK to dopustile. Mar ne bi začeli s človekom, ki je res umrl za Slovenstvo in Vero, za katerega imamo vse dokaze, pa se naši dužebrižniški škofje ne zanimajo zanj, tj. Lojzeta Bratuža? Če bi imeli vest, potem bi bil Lojze Bratuž res verjetno med mučenci, umrl je namreč preden se je razplamtela državljanjska vojna na slovenskih tleh, a taki ljudje, ki so 'politično neproblematični' in ki so res bili vestni v vsem raznih 'Glavanov, Luzarjev, kto tudi Stresov - da o Pirihih ne govorimo' ne zanimajo. Kaj pa še Alojz Kocjančič, ki ga je lastna škofija zavrgla, ker je bil član 'napačne bratovščine'? Ah dejte s tem svetniškim sijem. Ne more biti mučenec za vero nekdo le za to, ker so ga ustrelili. Takih je bilo cel kup. Predvsem pa se na to področje namensko vnaša razdor zaradi tega, da se vidi, kdo je naš in kdo proti nam.
In končno, evharistični kongres je zvodenel prav zaradi tega - politizacije. Kot je že nekje napisal Andrej, koliko ljudi je ostalo brez maše, da se je peščica udeležila 'grozdetijade'? Lepo vas prosim - hvala bogu za DHP v naši župniji - župnik se je namreč z DVEMA (2!!) romarkama odpravil v Celje. No, jaz bi ju z veseljem poslal same z letalom. Mi smo pa, hvala bogu, mašo vseeno imeli. In cerkev je bila polna. To je pravo evharistično slavje, ne pa balast rdečih in rozastih kikel, ki deluje kot gejevska parada ponosa ...

Ufff ...

Anonimni pravi ...

Komunisti so slika miroljubnosti in tolerance, samo trdijo, da je v imenu revolucije dovoljeno pobiti in poklati kontrarevolucionarne elemente. ha ha ha

Pa kdo je tu fanatik.

LP

Anonimni pravi ...

Tudi nekatere kurirke KP so imele prepustnoco za gibanje po celem območju LJ in čez.

Ja zakaj jih niso zato streljali?

hi hi hi

Anonimni pravi ...
Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.
Aljoša pravi ...

Cenim komplimente za blog in se hkrati zahvaljujem za vse spodbude. Skušal bom ohranit tako linijo.

Ali ne prepoznate v teh (vaših) komentarji potrebe po tem, da bi se odprl konstruktiven družbeni dialog? Ali ne vidite, da se nehote vriva v vaše komentarje delitev na "mi" in "vi". To je tisto, kar sem skušal nakazati v objavi.

Nihče od nas se ni boril na fronti, zato je jasno, da so take delitve znamenje ideološke okužbe naše družbe. Da, potrebno je zapustiti okope in poiskati bližnjega ... ker je človek, ne ker je v isti stranki kot mi!

Aljoša pravi ...

Beatifikacije take in onake so nedvomno zelo občutljive teme. Posebno ko gre za polpreteklo zgodovino našega naroda.

Strinjam se s komentatorjem B, da bi lahko pohiteli s kako beatifikacijo iz koprske škofije. Pa ne zato, ker sem od tukaj doma, ampak zato, ker je primorski duhovnik (edinstveni) lik v zgodovini našega naroda, ki mu nihče (!) ne more očitati ničesar.

Kdor vsaj malo pozna našo zgodovino dobro ve, da je Primorska danes slovenska zaradi požrtvovalnih duhovnikov, ki so ohranjali - na skrivaj - naš jezik. Mislim, da je to zadosten argument za kakšno beatifikacijo.

Kongres v Celju je bil v nekaterih vidikih dvoumen, kar je po svoje razumljivo. Glede na to, da predhodno ni bilo dovolj vsebinskih poudarkov, si je vsak lahko interpretiral zadeve po svoje. Razumljivo. Bolj ko je ohlapen okvir, bolj se ga da raztegniti ...

Žagz pravi ...

Aljoša, ti si dobra duša. Deluješ mi kot on kraljevič Prahlada iz hindujske mitologije. Verjamem, da si dialoško naravnan, vendar ne vidiš real+politične slike.

S tem očitno političnim mitingaštvom se je RKC (samo)reducirala na (wanna be) duhovno komponento enega dela izmed dveh političnih opcij v Sloveniji. Tako se ni samo postavila kot nedialoška, ampak se je tudi postavila v pozicijo, ko bo lahko zgolj servisirala dialog. In, po pravici povedano, dvomim, da ga bo v pozitivni luči.

Lojze Potočnik pravi ...

Strinjam se z B..in tabo Aljoša, da je tudi na Primorskem kandidatov za beatifikacijo precej.
Npr.
1.Zakopane vojne žrtve (tudi duhovnik vmes) v jami na Lajšah nad Cerknim.
2.Filip Trčelj, ustreljen 1946 v Davči.
3.Organist v Solkanu, ki mu je fašistična oblast med obema vojnama, dala piti motorno olje, umiral v mukah
4.Še mnogo drugih je...

Prijetno popoldne vsem

Aljoša pravi ...

@ Žagz: upam si trdit, da zelo dobro vidim trenutno stanje. Vendar če se ne poslužujem senzacionalistično-politične retorike še ne pomeni, da sem naiven. V Sloveniji smo v hudih težavah (čeprav nas mediji filajo z "uspehi" in izhodnimi strategijami), zato bi morali reagirati složno, kot narod. En korak je presekati zgodovinske delitve, drugi pa je poiskati skupne rešitve za prihodnost.

Ali kaj pomagajo obtožbe? Sumničenja? Umetne afere? Stare zamere? Prepričan sem, da nobenemu nič. In vendar se vrtimo vedno v istem začaranem krogu. Radi bi bili "silicijeva dolina" Evrope, dobri nogometaši, uspešni smučarji, mednarodno priznani znanstveniki ... v dvajsetih letih smo se samo še bolj razklali in pustili, da so vladajoči politiki razprodali javno dobro.

Cerkev na Slovenskem ima zadosten potencial, da se postavi kot povezovalka družbe, kot služeča avtoriteta in hkrati kot partnerica v civilni družbi. Problem pa je, da interesi posameznikov prevladujejo nad skupnim interesom. Ali je v državnih strukturah kako drugače?

Žagz pravi ...

Se strinjam s tvojimi nameni, vendar podana rešitev ni pravilna.

Ravno berem na RTV
''Prikrivanje pedofilskih škandalov, finančne nepravilnosti, papeževo samovoljno ignoriranje koncila, prepoved uporabe kontracepcije, omalovaževanje drugih religij ... Katoliška cerkev je v največji krizi po reformaciji.''


Moje skromno prepričanje je, da si Slovenci zaslužimo kaj boljšega.


Težave katere si zaznal in jih vsi zaznavamo imajo veliko globje in kompleksne vzroke, kot jih predstavljajo. In RKC je del problema, ne rešitev, če se razumemo.


''da se postavi kot povezovalka družbe''

fašistoidna religija kot je krščanstvo, sploh pa katolicizem ne more povezovati. RKC si hoče vse podrediti in vladati. To vemo vsi.


''kot služeča avtoriteta''

upam, da ne misliš moralna, kar bi edino tehnično lahko bila, ampak po moje trenutno njena avtoriteta ne bi mogel biti nižja, če bi sam Satan na trgu sv. Petra vodil mašo z otrokom na penisu.



''Problem pa je, da interesi posameznikov prevladujejo nad skupnim interesom''

Lahko to razumem, da se strinjaš, da bi obratno bilo bolje.

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Zahvaljujem se B-ju za komentar... Primorska je zelo specifična, saj tu stežka govorimo o državljanski vojni. Lojze Bratuž je seveda eden od številnih naših kandidatov za beatifikacijo, vendar pri nas ne moremo govoriti o prej in potem, ker je na Primorskem vojna de facto trajala dlje. Nek postopek teče za vse mučence na Primorskem, a ni tako zagnanih ljudi kot drugod, škof pa tudi ni ravno nek pospeševalec postopka. Sam sem se vprašal, če bi ne bilo morda modro počakati s to beatifikacijo Grozdeta zaradi nerešene situacije. Razkol na Slovenskem ne traja od 2. svetovne vojne sem, ampak se je začel že veliko prej. Beatifikacija bi vsekakor morala biti ločena od kongresa, kongres pa drugače naravnan.

Ne maram univerzalnih in površnih sodb! Marsikomu je vera vrednota, kakor je marsikomu tudi Cerkev vrednota - vrednote drugih pa je treba spoštovati! Tudi jezik je vrednota in se je treba dostojno izražati, tudi ko nekaj kritiziramo. Tudi jezikovno ali verbalno nasilje je nasilje in ne pripomore k miru in dialogu.

V zgodovini si je pa treba prizadevati za čim boljše približanje k resnici. K temu se bližamo s pomočjo verodostojnih zgodovinskih podatkov. Treba se je čim bolj dvigniti nad ideološke okvire. To po navadi zahteva ogromno dela in tudi časa.

B pravi ...

Poglejte, dragi kolegi,
stvar, ki jo omejna aljoša je še pomembnejša kot zgleda. On pravi "da nismo mi bili hostah ... itd.", s čimer se strinjam, je pa problem, da hoste prihajajo k nam. Z beatifikacijami, ki narod razdvajajo namesto združujejo, z izjavami Stresa, kako pokojnika pač ni povozil avtobus, ampak "vemo, kdo ga je ustreilil ...", s pavšalnimi ugotovitvami cerkev, skupaj s politiki, namensko vzdržuje nevzdržen status oz. tiho vojno med 'domobranci' in 'partizani'. Poznam precej obojih in vedo povedati marsikaj - težkega. In ko so želeli o svojih mukah spregovoriti s 'cerkvijo' jim je ta obrnila hrbet v stilu 'brezbožnež, kaj pa si bil na napačni strani'. Žal, naša, slovenska cerkev, zgleda, da deluje po načelu "misli v tisočetjih, delaj nikoli", kajti če ne bi delovala po tem načelu, potem bi se že zdavnaj vprašala, zakaj so cerkve napol prazne, zakaj ni otrok pri verouku, zakaj je malo bogoslovcev, zakaj duhovnikov sploh (skorajda) ni več. A to je ne zanima. Zanima jo 'Grozdetijada', ki je sicer novomeški fenomen z raznimi kiklami v novomeški stolnici, žal je v to groz(det)ijado padla celotna xslovenska cerkev. In zakaj? Ker je SŠK kot en dom onemoglih. Poglejte naše škofe, saj so vsi ali bolni, ali predčasno upokojeni ali pa že na poti v nebesa. Takšni res lahko mislijo v tisočetljih, kajti kot bi rekel nekdanji državni sekretar Štrovs, se bojijo lahko samo Matilde.
Kaj pa mi? Se mar zavedamo, kaj nam bodo ti rozaste kikle zapustile? Vemo npr. kdo so kandidati za novega škofa v KP? In kot laiki, morda lahko celo vplivamo na to, da se izbere prav kandidat, ne pa morda nekdo, ki ga zanima le mitra in tiara, pa še pastoral, da bo neke vrste ponoven liturgični maneken. Iskreno imam dovolj tega sprenevedanja na Slovenskem; preveč vlagam in sem vlagal, da bi šlo to mimo mene. Dokler 'besnim' po teh forumih je še ok, ampak me drži, da bi se oglasil javno, ker imam teh zadev res poln kufer. Predvsem zato, ker bo nam, ta mladim, ostalo pogorišče.

In iskreno, za konce, da se vrnem k temi, evharistični kongres je bil farsa. Žal. Jaz sem se ga hotel udeležiti, a nisem zmogel. Zakaj ne? Verjetno zato, ker ni bil iskren in namenjen temu, da bi se res proslavilo to, akr bi se moralo. Žalostno, a resnično ...

Razočarani fdvjevec :)

Gustl pravi ...

Žagz, da ti ne bo treba kaliti miru vselej in povsod, se odpravi na Blaženi Eichmann in si poteši svoj nemir. Mirne sanje ti želim!

Anonimni pravi ...

in zakaj je ta kongres vedno trileta pred vsako novo vojno?

Aljoša pravi ...

@ Anonimni: tokrat, upam, da po treh letih ne bo vojne. Magari po treh letih bi lahko bila sprava. Bolje. Ne?