petek, 16. januar 2009

Suženjstvo 2

Dva tedna je odkar sem odprl profil na Facebook-u. Mala miselna tržnica je s tem doživela svojo "filialo" še na drugem spletnem mestu. In ko sem odprl profil na FB (ja, tako je moderno to okrajšati), sem objavil zapis Suženjstvo. Dodal sem malo spletno glasovanje - vaše mnenje o FBju. In ...

... večina (57%) se vas je izreklo z glasom "zadržan". Da ima FB dobre in slabe lastnosti je res, toda v tej dobi poskusnega upravljanja sem sam odkril nekaj novosti in zanimivosti. Interakcija med uporabniki je izredna. Od opomnikov za rojstne dneve in hitrega navezovanja stikov, do spletnega koledarja lahko rečem, da je na tem mestu skoraj vse zagotovljeno za virtualno življenje v popolni brezskrbnosti.

Uporabniki sproti pišejo kaj počnejo, koga so srečali, kam se odpravljajo; objavljajo svoje slike, prigode, zgodbe ... Prvi vtisi iz FBja so zelo pozitivni, ker sem našel veliko lepih misli in pozitivnega razmišljanja. V dnevih sivine postane portal kakor "pribežališče grešnikov", kjer vsak se lahko odpočije ob pogledu na mirne barve, nasmejane obraze prijateljev in tako tudi sam nasmehne ob zabavnih vsebinah medmrežja. No, slednjih gotovo ne zmanjka nikoli.

Zmotila me je malenkost. Seveda. Zmotilo me je to, da se pri navezovanju stikov uporablja besedo "prijatelj". Vsak znanec iz osnovnošolskih let še ne more biti prijatelj. Sam sem pri uporabi te besede zelo previden. Veliko je lahko znancev, sošolcev, tovarišev (ne v komunističnem pomenu ampak kot nekdo, ki pomaga nositi tovor) stikov ... le redki pa so prijatelji. Zato me malo moti, da je vsak stik že kar prijateljski. Ampak to je že stvar okusa. Okus ki se ob FBju oblikuje svobodno ter prijatelje išče v realnem in ne samo virtualnem stiku.

FB je zame orodje k boljši prepoznavnosti male miselne tržnice, ohranjanju stikov z oddaljenimi osebami in seveda za zabavo. Kot neka videoigrica. Stvar postane lahko tudi resna saj za vsakim klikom, ikono, sliko, stikom stoji pravi in cel človek. Delo in "igro" s FBjem vidim kot igro odgovornosti in resne rabe.

Vrnimo se k vprašanju. Pet glasov ste oddali sodbi, da je FB dobra iznajdba. En glas je dobila negativna opcija in kar me je najbolj presenetilo: nihče ni označil FBja kot odlično stvar. Vseh oddanih glasov je bilo 14.

Hvala vsem, ki ste oddali svoj glas, povedali svoje mnenje in prispevali k temu, da nisem več tako skeptičen do te novotarije. Priznati vam moram, da je bila zame odločitev za FB kar dolga, ker je predstavljalo skok v temo. Upam, da bo mala skupnost ki nastaja okrog FBja in male miselne tržnice skupnost iskalcev, radovednih misli in novosti.

1 komentar:

Lojze Potočnik pravi ...

Upam, da bo FB se doro vrtel Hvala tudi tebi Aljoša, da sem sam začel razmišljati o FB.
Suženjstvo pa je ena taka huda beseda, ki me kar zmrazi, ko sem danes na avstrijskem internetu opazil kako je v kraju Ivnik na avstrijskem štajerskem živela ženska 40 let.
Pa da je to med Avstrijci, ki so tako HOCH ?