Stik z dnevnimi informacijami je potrebna sestavina našega življenja. Preko radijskega ali televizijskega dnevnika, interneta, portalov mobilnih operaterjev in tiskanih časnikov je vsak trenutek lahko dobra priložnost, da dobimo svežo informacijo. Po sredstvih javnega obveščanja sežemo, da pogledamo v svet kronike, se seznanimo z dogodki našega kraja, športnimi dosežki na olimpijskih igrah ali samo za hiter pregled vremena.
Vendar močno iskanje informaciji je sprožilo konkurenco in pravi boj. Vemo, da mediji imajo danes moč postaviti ali odstraniti vlado.
V Sloveniji so številni dnevni časopisi v zadnjih dveh letih doživeli pravo krizo. Ljudje smo se okužili s splošno lenobo in se nam ne da več preživljati celega dopoldneva ob velikih tiskanih površinah, zato raje iščemo hitro in poceni (pogosto zelo ceneno) informacijo. Razcvet je doživel internet, ki osebno mislim, nudi veliko več informativnih možnosti kot tiskan časopis. Kot bralec imam možnost poglobit svoje znanje preko spletne enciklopedije ali v spletnem brskalniku poiskati sliko opisane osebe, kraja, dogodka...
Toda poleg interneta je upad nakupa tiskanih časopisov treba pripisati tistim malim navidezno naivnim modrim informativnim tabernakljem, ki so kakor gobe po dežju zrasli po naših ulicah, trgih, poštah... Brezplačni dnevni časopisi so kakor prava droga preplavili naše ulice, čakalnice, nabiralnike itn. V tankem svežnju recikliranega papirja bralec lahko najde vse, kar ponujajo veliki časniki. Od lokalne informacije do vremenske napovedi, od lažnega trača do zabavnih križank in še kaj. Hitro nas premamijo veliki naslovi s šokantnimi gesli, velike pisane slike, razpored besedila in slike, kjer logično, prevladuje podoba. Zanimiv je podatek, da v zadnjih dveh letih so se učinki pojava novih medijev, brezplačnih časnikov, pokazali pri prodaji dnevnega časopisja. Medtem ko so še pred dvema letoma v drugem četrtletju Dnevnik, Večer in Delo ter Finance skupaj prodali več kot 180.000 izvodov, se je številka v letošnjem drugem četrtletju močno približala 160.000.
Dejstvo je, da vsako jutro lahko vidimo, kako ustavljajo vozniki na poti v službo pred takimi in drugačnimi modrimi tabernaklji, vzamejo izvod ter odpeljejo dalje. V uri ali dveh je tabernakelj prazen.
Živimo v demokraciji, vsak ima svobodo izražanja... vendar ta svoboda ima svoje meje, pri jemanju dobrega imena neki ustanovi ali posamezniku, stranki ali organizaciji. Prav tako zavajanje javnosti lahko poteka na zelo fin in prekrit način. Rezultat je nezavedno in nehoteno razmišljanje po načinu, ki nam ga vsilijo mediji. Paziti moramo, da smo pri informacijah izbirčni. Samo veliko različnih medijev nam ponudi dober pogled na dogodke; lahko se strinjam, s pokojnim papežem Janezom Pavlom I., da mediji ne poročajo o dogodkih ampak posredujejo svoj pogled na dogodke. Poceni infomracije so pogosto cenene!
Ni komentarjev:
Objavite komentar