sreda, 20. januar 2010

Oskar in gospa v rožnatem

Zadnji čas sem pustil Malo miselno tržnico na nizkih obratih, ker sem imel v službi zelo gosto (še ostaja) in sem moral pripraviti program za začetniški tečaj italijanščine. Med polnimi dnevi pa se je našel tak, da sem moral v Ljubljano z vlakom. To je idealno sredstvo za branje, posebno tisti jutranji, ko vsi potniki sladko spijo. Vzel sem eno izmed zadnjih knjig, ki mi jo je podaril prijatelj. Ravno prav tanka, slika otroka na naslovnici, velike črke in široki razmaki med vrsticami … obeta se sproščujoče branje!


Pomota! Knjiga je bila – razen nekaterih hudomušnih prehodov – hudo resna in hudo dobra. Delo Oskar in gospa v rožnatem je vredno poklona, saj preko svoje vsebine sproža veliko vprašanj in odpira nove poglede.

Napisana je v jasnem in razumljivem jeziku … kakor knjiga za otroke. Toda njena vsebina je vse prej kot otroška ali otročja. Mali Oskar je otrok, ki je zbolel za rakom in v bolnišnici piše pisma Bogu. Tako mu je naročila njegova prijateljica, gospa v rožnatem.

V pismih z malim Oskarjem odkrivamo zelo drugačnega Boga, kakor smo vajeni in preko tega prehajamo v globino in smisel trpljenja. Da, še ne polnoletni otrok odpira smisel tako težke stvari, kakor je trpljenje.

Knjiga me je prevzela, ker sem se med branjem poistovetil z malim junakom. (S)pustil sem se smejati, popeljati svojo domišljijo v bolnišnično sobo in doživljati z Oskarjem njegovo pospešeno »staranje«. Oskarjeve besede so besede otroka čistega srca, ki zbudi v bralcu občutek pripadnosti. Da, čutil sem, da pripadam Oskarjevemu svetu trpljenja in iskanja neštetih odgovorov. 

Kaj več o zgodbi vam ne želim razkriti, ker vas vabim, da si knjigo vzamete v roke in jo preberete. Prebrali boste o njegovih ljubezenskih zapletih in kako se zgodba konča. Če ste pridni bralci ali bralke boste »požrli« knjigo v uri … sicer pa malenkost več. Vzemite jo in se prepustite malemu Oskarju … ne bo vam žal!

--------
Podatki o knjigi:
Avtor: Eric-Emmanuel Schmitt
Naslov: Oskar in gospa v rožnatem
Založba: Vale - Novak
Strani: 104
Cena: 5,99 €

3 komentarji:

Andrej Vončina (voncio83@gmail.com) pravi ...

Če bom to knjigo še naprej tako vneto podarjal, bo kmalu pošel tudi ponatis... Namesto Slovencem tako priljubljenega in zadnje čase tako opevanega "lahkega branja", ki se kaj kmalu izkaže zalahkotno, neobvezujoče, površno početje, naj si raje vzamejo v roke to ali kaj podobnega. Pa, da ne bo kdo mislil, da "pravi kristjani" ne berejo neumnih knjig, ker jih in so škodljive (če pomislim na "Zadela me je strela" ipd.). Je pa en tak enkrat slučajno prebral Oskarja in si ne morete misliti, kako je ni mogel prehvaliti - ker ponatisa še ni bilo, jo je skopiral.

Torej, zelo dobro je veliko brati, vendar ne kar koli - kot je enkrat že pisalo kot misel na mojem blogu.

ana od srca pravi ...

Res, krasna knjiga.

Zelo rada berem knjige, ki se ukvarjajo z globoko človeškimi temami.

Otroških in mladinskih je tudi precej takih ...

Vse dobro! :-)

Aljoša pravi ...

@ Andrej: kultura branja odseva tudi kulturo naroda. Če narod posega po lahkih knjigah ...

Vsekakor uvrščam knjigo med eno boljših, ki sem jih kadarkoli prebral. In med lepa darila.

@ Ana od srca: Oskar in gospa v rožnatem ni samo globoka tematika, ampak odgovarja na tisto vprašanje, ki človeka najbolj straši in teži: trpljenje in smrt.

Krščanstvo tako kot katerakoli religija si seveda ne more uzurpirati ekskluzivne pravice, da bi bila edina, ki bi to razlaga, vendar odnos do presežnega je dober začetek, da lahko premostimo končno.