ponedeljek, 28. februar 2011

Andrej Ajdič, akademski umetnik - intervju

Izšel je marčevski Naš vestnik. V njem sem objavil intervju z zanimivim sogovornikom, akademskim umetnikom Andrejem Ajdičem. V svoj umetniški nabor kreacij umešča tako religiozne motive, kot elemente iz narave in vsakdanjega življenja. Razpoznavni znak njegovih del je časopis. Zakaj? Več lahko preberete v intervjuju. Za pokušino pa tukaj objavljam nekaj odgovorov. 
 
[...] 

Umik od urbanega okolja in mestnega vrveža je za umetnika izbira ali nuja?
Izbira. Jaz sem si lahko to privoščil, mlajši umetnik pa si tega ne more, dokler ni gospodarno uspešen. Moje razstave v tujini so bile zelo uspešne in zato sem se lahko umaknil v ta kraj.
 
[...] 

Razstavljali ste v Milanu, v Nemčiji, na Dunaju, v Washingtonu ...
... tudi v Švici sem veliko razstavljal in ravno sedaj se pripravlja moja razstava v Zurichu. Širši evropski prostor je za umetnika privlačnejši kot tukaj, doma, ki je kot velika provinca. Ta dežela je tako majhna, da se ustvarijo neki klani, ki rovarijo in drugih ne pustijo zraven. 
 
[...] 
 
Kristusa ki omenjate je postavljen v Međugorju in je poseben iz dveh razlogov. Prvi je ta, da ste kot prvi umetnik v kiparstvu upodobili Kristusa brez križa, kar postavlja v ospredje vstajenje in ne križanja ali smrti.
V veri iščem pozitivno stran. Vsi umetniki pribijo Kristusa na križ in noben ni razmišljal, kaj vse skupaj je to, zato je ta Kristus drugačen.
 
[...] 
 

3 komentarji:

Srednjeveški nazadnjak pravi ...

Še dobro, da ni zaslepljen s cerkveno dogmo. Drugače bi verjetno delal take ničvrednosti kot so Pieta ali Cristo velato.

Kaj bi danes z verskimi resnicami. Mi imamo pamet. Predvsem pa veliko napuha.

Aljoša pravi ...

... predvsem to bo, ja: veliko napuha.

Unknown pravi ...

Odličan umjetnik.Andrej Ajdič je jedan od najvecih slovenskih umjetnika svih vremena!